söndag 15 april 2018

Sammanfattning från Sundsjön och Sösjön!

Tävlingen på Sundsjön med start i Torsängsviken lockade drygt 50 startande och i strålande solsken gav sig alla ut på isen för 4-timmars tävling.
Jag valde denna gång att inte gå så långt och det var nog rätt denna gång. Dock så blev sista 55 minuterna fisktomma så med lite flyt hade mina 10,8 kg kunnat vara något hekto mer och då hade min andra plats kunnat vara en första plats, men så är det ibland.
Janne Johansson hade drygt 11 kg och han vann således herrklassen denna gång.
Min resekamrat, Micke Wiström vägde in 8,8 kg och slutade trea på det så vi västernorrlänningar var nöjda med den dagens fiske.
Resultat för alla klasser kommer på Sundsjöfiskarnas hemsida.
Nästa tävling var på Bensjön men jag valde att inte vara med på den. Jag hörde dock att det inte alls var lika bra på ”mitt” ställe denna gång så då behövde man inte gräma sig så mycket.
Leif Olofsson hade iallafall fall den tyngsta påsen med över 15 kg.

Jag sparade alltså krafter till Sösjön som är den mest svårfiskade av alla dessa tre sjöar.
Fastän vädret var underbart så blev fisket inte alls lika härligt.
Men Janne Johansson visade återigen var skåpet skulle stå och med knapp marginal ned till tvåan Krister Jakobsson, tog han hem helgens andra vinst. Vinnarvikten blev 6150 g mot Kristers 6080g.
Jag själv fick hämta pris från prisbordet med mina dryga 2kg och det var väl ok med tanke på det dåliga fisket.
Anne slutade 4:a i damklassen på sina dryga 5 hg och fick hämta en kaffebryggare från bordet.

Enligt tävlingsledare Peo Nilsson så kommer man nu låta Sösjön vila ett par år från tävlingar och det tycker jag verkar vara ett vettigt beslut.
Fullständiga resultat från helgens tävlingar kommer på Sundsjöfiskarnas hemsida inom kort.

Inga kommentarer: