fredag 22 december 2017

God Jul och Skitfiske på Er!

Jag vill önska mina läsare en riktigt God Jul och samtidigt önska er alla ett riktigt skitfiske om ni kommer ut på nåt fiske under Julhelgen.
På annandagen den 26/12 är det pimpeltävling i Kramfors, Kyrkviken mellan kl. 11-14
För er som bor nära Sundsvall kan jag informera om att isen på Marmen böjar att bli riktigt bra och en rekommendation är att gå ut i Badviken vid Campingen.
Jag har också hört att det varit folk på Björköfjärden för de som är intresserade av att ev fiska där.
Kom ihåg att ta med er isdubbar!!
Sedan påminner jag er om Pimpeltävlingen på Borgsjön på Nyårsafton. Den ingår också som deltävling 1 i Ljunganserien.
Ljunganserien som består av 4 st öppna tävlingar med start på Borgsjön. Sedan Torpsjön, Stödesjön och Marmen.
Dessa 4 sjöar är kanske bland de bästa pimpelsjöarna i hela landet.
Som krydda på moset så har duktige Pirktilverkaren, Magnus Setterberg, skänkt ett antal handgjorda pirkar med pirkfodral som pris till den fiskare som har högsta totalvikt på 3 tävlingar oavsett klass.
Mer information om Ljunganserien kommer på bloggen inom kort.
/Peter

Inga kommentarer: