tisdag 19 september 2017

Det kom ett paket med posten.......

....i tisdags när jag var hemma på lunch.
Vad konstigt, tänkte jag. Vad jag vet har jag inte beställt eller köpt något jag väntar på.
Jag öppnade paketet som var väl paketerat och inuti hittar jag ett blått tyg som innehöll något som var ganska så tungt.
När jag rullade upp tygstycket och såg vad det som var inlindat i detsamma så såg jag att det var 8 st fantastiskt fina pirkar. Flera var exakta kopior av Pipa 54 mm fast dessa var ännu finare än orginalet.
Det måste vara någon som skickat fel, sade jag till Anne.
Jag måste skicka tillbaka dom även fast de var de finaste pirkar jag sett, tänkte jag.
På baksidan av paketet så stod det Setterberg i Södertälje som avsändare.
Men så hittade jag en lapp som löd:




Jag läste brevet flera gånger och jag blev så rörd att jag vär nära att börja gråta.
Vilken fantastisk kille, denna Magnus Setterberg. Hur ska jag kunna återgälda en sådan otroligt fin gest.
För detta ska ni veta är nog bland det absolut finaste jag fått i hela mitt liv. Jag skulle inte blivit gladare om jag hade fått en ny motorcykel.
När jag nu haft lite tid på mig att titta närmare på pirkarna så måste jag säga att de är fantastiskt fina och välgjorda. Vintern kan inte komma fort nog så att jag får ge mig ut på isarna och pröva dessa mästerverk.


Jag ska nu försöka komma i kontakt med Magnus och tacka honom för pirkarna och för att han visat mig att änglar finns på riktigt.
Tack så mycket!!
/Peter

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig överraskad för dig men jag är inte överraskad...
Det är från min bror. Vi har ärvt våra goda hjärtan från vår mamma men han fick en liten liten
bit mer än jag ��
Jag sitter o ler och vet precis hur glad han blev av ditt inlägg. Hans hjärtan fylldes med lika mycket värme o glädje
som mitt.
Det är sådana vi är. När vi gör något för någon annan vill vi inte ha nåt tillbaka mer än uppskattningen.
Det var det våran mamma lärde oss.

// Kicki

Peter Forsbergs Pimpelblogg sa...

Ja vad ska man säga? Mer än att det är så otroligt roligt när man blir varse om att det finns så fantastiska människor som din bror.
Men så stolt som du är över honom tyder också på att er mamma verkligen lyckats att förmedla till er båda de bästa av värderingar.
I dagens, många gånger, tuffa samhällsklimat där det oftast letas efter fel och brister så blir man extra glad över att se att genuin godhet finns./Peter

Anonym sa...

Jadu! pimpelfoppa. När min fru skrev till mig att jag skulle kolla in profilen pimpelfoppa, så trodde jag att det handlade om en av mina stor idoler inom hockeyn. Men det handlade ju om nånting helt annat! Min fru som är lillesyster till Magnus #the Great# Så kan jag bara hålla med om godhjärtade, för det är nämligen deras mellannamn. Det tänks mer på alla andra än dom själva, vilket ibland blir bökigt av olika anledningar. Det fina med M är att han jämt håller på med fiskegrejor, det är drag, pilkar flugor, grodor. Till vår stora förtret hinns det aldrig med att fiska i verkligheten. Utan han får hålla på o testa ut grejorna i badkaret. Jag tror han har lite avundsjuka på sin lillesyster, som var 1:a i pimpel sm ett år.
Sist jag var ute med M så var det jag som fick fisk. Men som den godhjärtade så kanske M fiskade utan krok, (vad vet jag) :-) Jag kan med lätthet intyga deras godhet. Hälsningar från en godhjärtas fru´s man. Micke

Peter Forsbergs Pimpelblogg sa...

Hej Micke.
Jag har förstått att godheten sitter i generna hos båda syskonen.
Jag ringde upp Magnus på eftermiddagen samma dag som jag fick paketet för att på något sätt kunna uttrycka min tacksamhet.
Jag förstod då att han var minst lika glad som mig över att fått glädja en annan människa.
Vi hade mycket att prata om gällande fiske och jag hoppas att få träffa honom och fiska tillsammans någongång.
Jag sade att om han någon gång ville komma upp till Sundsvall och prova våra enormt fina vatten så är han alltid välkommen och får bo hos mig om han skulle vilja det. Självklart är hans syster och svåger också välkomna.
Tack iallafall för ditt och din frus inlägg. De har uppskattats av fler personer än bara mig.
/Peter

Anonym sa...

Tjena! Fint erbjudande utav dig, att bjuda upp oss! Nu ska M inte kunna komma undan.
Ska tjata på honom att fylla bilen med fiskegrejor och glida upp till foppaland.
Om du bara kan garantera firre, så ska nog M kunna få frisedel av sin fru några dagar. Hehe.
Hälsningar Micke

Peter Forsbergs Pimpelblogg sa...

Fiskgaranti kan jag lämna så prata ihop er så kanske vi kan hitta någon lämplig helg till vintern.
Mvh
Peter