onsdag 14 juni 2017

Lennart Jonsson vann första tävlingen i Ådalsserien.

På onsdagen drog Ådalsserien i mete igång med första tävlingen.
Platsen var Brunnesjön utanför Härnösand och hela 35 deltagare stod på startlinjen.
Det var riktigt varmt då vi gick ut, säkert upp mot 30 grader.
Både jag och Lennart valde att gå västerut på sjön och för Lennart var det ett bra val.
Jag valde att starta några hundra meter före Lennart och hur jag än gjorde så fick jag bara ihop 1825 gram.
Små mörtar och ännu mindre abborrar nappade men inte så ofta som jag önskat.
Lennart däremot, hittade både fina braxar och fina abborrar.
Dessutom tappade han en abborre på minst 1,5 kg.
Men hans påse vägde drygt 6 kg och det räckte med god marginal till vinst i herrklassen.
Tvåan, Hasse Borgström hade 3,9 kg och trean hade 10 gram mindre.
Damklassen vanns av Yvonne Pettersson på 1200 gram före Karin Hofling på drygt 800 g.
Fullständiga resultat kommer att läggas ut på Öbackas hemsida inom kort.
/Peter

Inga kommentarer: