onsdag 12 augusti 2015

Micke hittade abborrarna...

Metetävlingen i Selångersån på onsdagskvällen såg länge ut att bli en riktigt trögfiskad historia.
Jag hade ett fåtal fiskar efter en timme och bestämde mig för att börja fiska kortspö lite längre ned i ån.
Plötsligt så började det nappa ordentligt och stora sarvar varvades med abborrar och en och annan mört. Men tyvärr hade jag ingen håv med mig så jag tappade säkert ett tiotal bättre fiskar,(läs 2-5 hg).
Det var inte napp hela tiden men med jämna mellanrum så kom det någon sarv eller abborre och till slut så blev det några kilon.
Micke gjorde tvärtemot mitt koncept. Han fiskade längre upp i ån och bytte från kortspö till sjumeters och fiskade nära botten mitt i ån. Där hittade han fina abborrar sista timmen som gjorde att han kan kunde väga in tyngsta påsen för kvällen.
Sammanfattningsvis så var det lite ojämt fiske men väldigt roligt då man hittade på dom.

Resultatlista
1:a Micke Wiström 3942g
2:a Peter Forsberg 3620g
3:a Thomas Viström 1564g
4:a Karl-Johan Burström 552g
/Peter 

Inga kommentarer: