tisdag 14 maj 2013

Micke vann i hamnen på 18 kg

Årets första tävling i Sundsvalls hamn bjöd på blandat fiske.
Det började med att en gammal bekant, sälen från Selångersån i lördags, var nu nere i hamnen och hälsade oss välkomna. Troligtvis var det hans fel att fisket inte kom igång direkt från början.
Jag gick upp över E4a-bron och fiskade första timmen men det gav bara fyra fem mörtar och en abborre. Sedan gick jag tillbaka mot starten fast på andra sidan och där stod redan Lennart Jonsson och Micke Wiström.
Micke berättade att han fått väldigt bra under en period och när jag sedan började fiska bredvid honom så var bara att titta och lära. Micke drog hektosmört på hektosmört samtidigt som jag fick betydligt mindre mört och en massa stäm.
Med en halvtimme kvar så hade jag slut på mask och maggot och fick fiska på majs.
Detta resulterade i att jag slapp stämmen men det tog längre tid mellan nappen. Dock fick jag en halvkilosmört och en brax på 3-4 hg.
Vid invägningen så var det inget snack om vilken vinnaren var. Micke hade 18 kg mot tvåan Lennart på 6,6 kg. Christer Hamrin blev trea på 6,5 kg och jag kom fyra på 5,3 kg.
Roligt fiske var det iallafall även om vi andra inte hade lika kul som Micke Wiström hade.

Resultatlista
1:a Mikael Wiström 18064g
2:a Lennart Jonsson 6632g
3:a Christer Hamrin 6506g
4:a Peter Forsberg 5294g
5:a Olle Carlström 4456g
6:a Tomas Wiström 4236g
7:a Janne Lundgren 4014g
8:a Yvonne Pettersson 3088g
9:a Bosse Pettersson
/Peter

Inga kommentarer: